Gaaahhh

Vilken jä'la kamp det är varje gång Maja ska somna då. Jag sjunger, jag vaggar, klappar i rumpan, lägger henne på sidan, på andra sidan, matar, tuttar med nappen, tar upp o kramar en stund, låter henne ligga själv, sitter brevid, lämnar rummet, myser med nalle, tar upp henne tio minuter till, lägger på filt, tar av filt, spelar pinguspeldosan, sjunger igen, schhhyy:ar, nynnar, killar handen, killar mellan ögonen, smeker på huvudet, klappar i rumpan igen, och nappen, och....

SÅ VIDARE.

Hon är ju så trött att ögonen rammlar ihop och när de väl gör det så SLÅR hon ut med armarna och rycker till för att INTE somna, envisare unge får man leta efter och JÄKLAR vad frustrerande!

Det är tur att hon är så in i bomben söt.



(nån med bra tips på insomning så är ni HÖGST välkommna att lämna en kommentar, man är ju trots allt ny på detta fortfarande!)


Kommentarer
Postat av: Mia BF 10 Mars 2011

Jag läste hos någon att rinnande vatten kan funka! :) Så lägg henne i vasken å spola lite vatten vet ja!! Hihi.. Nä.. skämt å sido. Den bebisen är rätt nyfödd och det var bara att ställa upp babysittern på diskbänken och det verkade ju smidigt... men nej.. jag har dåligt med tips. Får återkomma om det. :)

2011-03-08 @ 17:42:32
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Fru Eriksson

En fråga bara: ligger hon på rygg eller mage? Om hon ligger på rygg så testa att lägga henne på mage, hon är ju såpass stor nu att det borde fungera.

När hon ligger på mage kanske hon inte gör de där rycken, jag hade kompisar som hade samma problem. Eftersom det var deras andra barn så gjorde de som de tyckte fungerade bäst och la henne på mage.

2011-03-08 @ 19:58:58
Postat av: Anonym

35 min kvar

2011-03-08 @ 20:02:38
Postat av: Annelie

Det där känner jag igen. Melissa har haft sin dåliga dag idag. Har inte sovit alls. Precis som Maja så när hon håller på att somna slår hon upp me armarna o gör allt för att inte somna, men kan knappt hålla ögonen öppna. Man blir så frustrerad ibland. Men som sagt, tur att man har en söt bebis:)

2011-03-08 @ 20:26:08
Postat av: Sofie

Gabriel gjorde precis sådär ett tag. Men när vi la honom på mage somnade han inte bara lättare, utan sov även längre och djupare, och blev en helt annan kille! Han blev både gladare och åt mer =)



Vill man vara försiktig finns det andningslarm att köpa, för vissa säger ju att de lättare drabbas av plötslig spädbarnsdöd om de sover på mage.

2011-03-09 @ 15:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0