Kommentarer



Det är alltid kul med kommentarer och jag försöker svara på samtliga. Ni två har dock valt att vara anonyma så jag väljer att svara er i ett inlägg istället :)

1. till kvällen får Maja en full flaska välling, havrevällingen kör vi på än så länge. Hur mycket hon sen väl äter varierar men brukar vara runt 150 ml. ibland mer ibland mindre. Men hon dricker väldigt sällan upp hela flaskan :)
Hon får ju en portion gröt också på kvällen innan sängen, så äter hon mer gröt blir det mindre välling såklart.

2. Behöver och Behöver. Det beror ju på hur man ser det. Maja brukar vakna flera gånger per natt fortfarande, är klockan kring 02-04 nåt brukar jag/vi erbjuda henne flaskan. Hon suttar i sig mer eller mindre och sen somnar hon om gott på en gång. så jag anser att hon "behöver" flaskan på natten, även om det kanske mer är som lite extra "snutt" snarare än riktigt hunger.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ger också flaska när klockan är vid tre tiden annarsblir det svårt att somna om, jag kommer fortsätta med då länge det behövs

2011-07-13 @ 20:37:28
Postat av: Becka

När min son blev 7 månader (typ) så fick han flytta till eget rum och då ammade jag fortfarande nattetid, men jag hade under ett par veckor känt att det kanske inte längre var för att han var hungrig utan mer för sugandets skull. MEN när han väl flyttade så oroade jag mig för hur det skulle gå att amma på natten (trodde att jag skulle behöva fortsätta göra det), men jag fick hjälp av sambon och så började vi ge vatten i en nappflaska när han vaknade på natten. Och det tog bara nån vecka eller så - sen sov han hela nätter helt utan mat!!



Så om du vill försöka sluta med maten nattetid så kanske vatten kan vara ett förslag (vet att min syster gjorde likadant för många år sedan).



Lessen för den långa kommentaren!

2011-07-13 @ 22:25:13
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: sanna

nu kom mitt namn upp.. Jaha då förstår jag. Min son är 7 månader och har bara vaknat på natten en gång sen vi kom hem från BB. Tänk vad olika de kan vara

2011-07-14 @ 00:54:21
Postat av: Tessa.

Vi matar också på "natten" (mer tidig morgon). Brukar ge en flaska välling vid fyra-fem, sen somnar han om medsamma och vaknar för morgonen vid åtta :)!



Kram!

2011-07-14 @ 10:23:46
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0