Oförståligt och äckligt

Liksom många andra bloggar jag läser så tycker jag det känns trivialt och oviktigt att blogga om diverse simpla vardagsliga saker dagar som dessa.
Det som hänt i Norge hänger i luften. På tv avlöser rapporterna varandra och för varje inslag blir verkligheten än jävligare. Äckligt. Jag känner avsmak, vrede och till viss del oro. Att sånt kan hända, att en enda människas hat kan ödelägga så många männiksors liv på så kort tid. Det är för mig ofattbart och overkligt. Barn som aldrig kommer att komma hem. Mammor, pappor och vänner som aldrig får krama dessa unga igen. Framtider som blivit förstörda. relationer. familjer.

Jag håller lite extra hårt om Maja dessa dagar, kramar lite hårdare, pussar lite mer än vanligt och lider med alla de mammor som aldrig igen får hålla i sina barn.

Katastrofalt och oförståligt.

Många Tankar till alla de drabbade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0