Massa med bra tips!

Ringde min kära mor för lite tips till Majas hårda mage min mormorpålåssas var där och hon är ju experten själv vad gäller alla hälsokurer som finns, hon har drivit en hälsokostaffär i många herrans år och är mer än kunnig på området.

Fick följande tips:

* Lägg katrinplommon i vatten över natten. Ge barnet vattnet 1-2 tsk per dag.
* Rapsolja i maten. fungerar fint med icas egna en liten skvätt men ta inte för mycket, prova fram och vänta i ett par dygn innan magen kommit i fas med det nya.
* Olivolja är snäppet bättre. men smakar mer. prova.
* Ett krm rapsolja direkt i munnen på morgonen.

Kanske inte bra att köra allt på en gång dock. hehe.

Tror att jag tänker börja med att ge Maja kartinplommonvattnet. Iallafall de dagar hon ska äta morotspuren som jag har blandat med ersättning innan jag frön in den. Nästa runda ska jag tillsätta lite rapsolja inna jag fryser den och då kanske det löser sig självt så att säga.

mm... fortsättning följer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0