Kväljningar!

Jag avlider lite här hemma nu. Majs har somnat och jag skulle vara duktig och rengöra akvariet. Fejjar som bäst och ska dra upp pumpen när det säger *schlurp* och en halvstor mal glider snyggt bakom skänken! första reaktionen är såklart att slänga allt jag håller i händerna och skrika lite lätt (och tyst för att inte väcka maja). Lyssnar en stund och jag hör hur han ligger där under och flörpar rundor. jag hämtar ficklampan och lyser på behörigt avstånd under skänken men ser inget annat än lite vatten och en massa damm. (massa dam!!! måste städa där under!!)

Ser honom inte men hör honom fortfarande, ringer till jimmy och gråter lite i luren. gör ett nytt försök i att hitta honom. Sen blir det tyst.

Jag tror han döden dog. Och nu ligger det då alltså en DÖD mal i köket som ja inte kan hitta! jag vill inte ens vistas i köket nu. så jävla äckligt. och jag HATAR verkligen dessa malar dem kan SÄKERT suga fast sig på både händer och fötter och sen får man typ bända bort dem! äckligt!

Nu tar jag barnet och går ut!


Kommentarer
Postat av: Therese & Agnes

hahahahah

Det var som när jag hittade en liten mus i min sko häromveckan. Den var dock inte död utan LEVDE.

Det är härligt med katter.

2011-02-07 @ 12:03:49
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com
Postat av: Mia

Ha ha.. nämen usch.. man får inte skratta.. men jag känner så väl igen mig i din reaktion.. om det nu skulle vart jag i ditt ställe!! Det är ju helmskt med den stackars malen.. men den får liksom skylla lite sig själv som råkade vara på fel plats vid fel tilfälle kan jag tycka! :)

2011-02-10 @ 09:23:40
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0