Helga Trefaldighets kyrka



Det är alltså här det ska ske!
Det är här Maja ska döpas.
Den 12/2.

Maja Linnéa Lidén Jörgensen

<3

Det kommer bli en liten och enkel tillställning med bara den närmsta familjen. Både min Mamma-familj och Pappa-familj kommer upp den helgen. Det ska bli jätte jätte jätte mysigt!
Lillamoster ska få hälla upp dopvattnet och Stora moster blir fadder, eller gudmor.
Kan vara så att det blir någon mer fadder eller så vi träffar prästen på tosdag i kyrkan och går igenom detaljerna.
Jag ska välja ut en klänning, Jimmy har redan provat sin kostym och Majan, ja henne ska vi knöla ner i Samma dopklänning som jag en gång i tiden hade, och som Sofie hade. Klänningen har min moster virkat en gång i tiden och det enda som är synd är att det inte finns plats att bordera in namnen och åren på de barn som döpts i den, kanske man kan lägga till en underkjol till? Tänkte ta mig friheten att klura på det senare.

Efter kyrkan blir det kaffe och tårta i sin enkelhet här hemma hos oss, även det i liten skala. Muffins tänkte jag baka på fredagen så får Lilla-moster hjälpa mig att dekorera dem sen antingen på lördagen eller fredakvällen.
Jimmy måste klippa sig (..och skaffa ett jobb, höhö) och jag ska klura ut nån fin frisyr också. för Face it dessa fotona kommer ju följa med i Majas fotoalbum för evigt typ. ingen press.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Den där kyrkan ska vara jättefin! :) Och vilka fina namn hon ska få... Linnéa är så fint! Emis heter Linnéa i andra namn ;)



hoppas allt är bra med er! ;) Vi måste ses snart!

kram

2011-02-03 @ 22:50:26
URL: http://michaelatollin.blogspot.com
Postat av: Therese & Agnes

Mysigt!!!

2011-02-04 @ 09:36:54
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0