VANSINNIG

Hemkommen från BVC och allt såg bra ut. Maja väger nu 9380g och är 72 lång.


Och så var det dags för vaccinering idag ju.

vi kommer in en kvart för sent för att vår BVCsköterska står och pratar med ett annat par ute i vänthallen. Jag uppfattar att de inte har någon bokad tid men behöver hjälp med nåt.
Vi kommer iallafall in på rummet och jag ombeds att klä av Maja. under tiden när jag står och pysslar med det och försöker hålla henne nöjd eftersom hon redan var brutalt övertrött så försvinner sköterskan. maja är naken och där står vi. ensamma.
efter tio minuter kommer han tillbaka och då har ju klart Maja ledsnat och kissat överallt och dessutom hunnit bli kall. jätteroligt.
Strax där efter kommer barnläkaren in hon klämmer lite på maja medan hon prompt skulle ligga i mitt knä istället för på skötbordet (!?) ännu mer arg Maja såklart och opedagogisk läkare som fan.
Allt ser iallafall bra ut och BVCsköterskan har varit och hämtat vaccinet under tiden.
Dem sticker maja i båda benen på en gång igen, det är bra förvisso. snabbare över då.
Maja gallskriker såklart. och jag ger henne flaskan. hon hulkar och hulkar och är verkligen sååå ledsen när min sköterska ber oss att GÅ!? maja sitter i blöja fortfarande och är helt förstörd.
han packar ihop min väska och sen får jag alltså gå ut med maja i blöja genom väntrummet och in på toaletten och trösta henne och försöka klä på henne där inne.

Direkt när vi gått ut ur rummet hör jag hur sköterskan kallar in det där paret som han pratade med i väntrummet innan... dem som inte hade någon bokad tid.

Jag är så jävla förbannad! inte hade dem tvingat ut en vuxen människa i väntrummet naken för att nästa patient väntar på att få komma in!?

FÖR I HELVETE vad jag är arg.

Nu sover maja i vagnen
och jag ska byta BVC

Kommentarer
Postat av: faster åsa

Snacka om opedagogiskt beteende.Hoppas hon inte blev helt avskräckt för läkare nu(byt bvc) många kramar från oss

2011-04-18 @ 15:11:58
Postat av: Frida

Men usch vilket otrevligt bemötande ni fick. Så får det ju bara inte gå till. Jag förstår att du är arg Sara och du gör helt rätt i att byta BVC i ett sånt här läge tycker jag. Kramar från mig kommer här!

2011-04-18 @ 15:26:14
URL: http://erikochfrida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan förstå att det inte alls känns bra.

När vi var och tog 3 månaders sprutorna kände jag lite så. Snabbt in för vägningoch mätning sedan sprutorna. Sen fick jag ta kläderna och gå ut till ett skötbord i hallen för att klä på för att nästa skulle in. Detta är det Sverige vi lever i med att få in så många på kort stund för att tjäna så mycket pengar som det bara går. Den personliga servicen är som borta.

2011-04-18 @ 19:25:41
Postat av: Therése

Fy fan. Så får man INTE göra som vårdpersonal.

2011-04-18 @ 20:27:13
URL: http://www.lifebytessan.blogspot.com
Postat av: Louise

Seriöst...låter helt sjukt.

Byt BVC för så ska det inte vara:-(

Här i Malmö är det ta av kläder väga,ta på blöja och body,mäta sen prata medan man tar på resten.

Vår bvc sköterska ställer alltid frågan om det är något mer jag vill veta innan jag går..hon har alltid tid för sina patienter.

Oproffsigt säger jag bara av er bvcsköterska...

Hoppas ni får en bättre sköterska på nästa bvc.

Ha en bra kväll.

Postat av: Ia

Håller med föregående skrivare - byt BVC!

Jag skulle även skriva ett brev till enhetschefen för den specifika vårdcentralen och berätta om det som hänt. För att BVC ssk som skötte sig allt annat än proffessionellt! Hon/han kunde åtminstone, om det var så, sagt varför det var så brådis att få ut er.



Jag bytte Bm under grav då jag tyckte de var kassa och inte ett dugg hjälpsamma/lyhörda för mina problem. Fick en ny UNDERBAR bm

2011-04-19 @ 00:04:37
URL: http://soslivet.blogg.se/
Postat av: Jenkan

Nämen va sjutton så får det väl ändå inte gå till?! Vi är sjukt missnöjda med vår BVC också.. hon behandlar mig som en 14-åring trots att jag är 10 år mer än det. Vågar knappt berätta något för det känns som om det noteras i en "svart bok"...



Tack för tipset, ska kolla tradera!

2011-04-19 @ 15:16:12
URL: http://jenkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0