Hemma från Ackis

Bättre tryck idag 138/95 och ingen äggvita! därmed fick vi "dispens" med igångsättningen till nästa vecka. Ska in på måndag och se var vi ligger till då. Nu hoppas jag verkligen att det hela vill starta i helgen!

och ni som inte vill höra om mer läbbigt ang graviditet kan sluta läsa nu....





jag bad läkaren att göra en hinnsvepning vilket hon tyckte lät som en bra idé, "så att vi kan få fart på den här lilla bebisen" förra gången gjordes ju en på BB då när vi var inlagda och det gjorde inte ett dugg ont. En viss skillnad denna gång, eller så gick hon lite hårdare åt än vad han gjorde i torsdags. (vad dem gör är att de sticker upp ett finger i livmodertappen och liksom retar kanterna och försöker lossa på fostersäcken från kanten så bebis ska vilja komma ut)

Hon höll på ett bra tag och det var väl rätt obehagligt om man säger så, började må lite illa och frågade om hon faktiskt hade ett finger där inne nu. varpå hon svarade att "jag har mitt långfinger på er bebis huvud"... aaahh!
Hur coolt som helst. Lillan är verkligen såå nära fast såå långt borta! jag är helt betagen! hon har känt bebis på huvudet! sen fick hennes student känna lite också, så nu har vi verkligen retat upp hinnorna där inne! ;)

nog med detaljer för denna gång tror jag :) Sitter hemma nu med mensvärk från helvetet efter hennes gröpande i en kvart typ. men det känns bra att det gör ont. Det betryder att det nog gjort lite skillnad. Nu hoppas vi det startar i helgen. tills dess ska jag hålla mig sysselsatt och försöka tänka posivita tankar.. bebis kommer... snart..

Kommentarer
Postat av: Mickis

öppenhetsgrad då?? nyfiken

2010-10-06 @ 18:05:54
URL: http://michaelatollin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0