Sååå nära att ge upp nu

Nu har Maja skrikit/kvidigt efter VARJE ammning sen igår kväll. Stackaren får ju så ont så ont. jag riktigt hör hur hon sväljer luft när hon suger och jag hör hur den luften letar sig ner i illa magen, sen dröjer det inte länge alls innan hon förfrider ansiktet av ontet. Det gör såå ont så ont i mammahjärtat att det är helt sjukt.

Visst är det fantastiskt att amma och jag vet inte riktigt hur jag ska göra rent praktiskt om hon inte äter från bröstet sen när man vill ta sig utanför hemmet riktigt, men jag vet ärligt inte om det är värt det längre. Det är ju inte meningen att hon ska få ont för att jag är envis och vill ge henne bröstet!
det har verkligen bara varit strul med maten från start. visst funkar det i perioder men sen dyker det upp något nytt problem HELA tiden.

Är det inte såriga bröstvårtor och fel sugteknik så är det fel grepp eller för lite mjölkproduktion, jag fattar inte hur länge man ska hålla på. Nu när hon synligen mår DÅLIGT av att amma så känns det en miljon resor värre, att det gör ont på MIG är ju en sak liksom..

Hon får ju redan flaskan med utpumpad mjölk på kvällarna och då får hon inte i sig ALLS samma mängd luft, magen låter betydligt mindre knorrig då.

Idag ska vi prova med bara flaskan och se om magen är bättre ikväll. Hon får ju iallafall MIN mjölk!

Stackars Stackars lilla Maja, vad jobbigt det här med maten ska vara... :(

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vad jobbigt :( Hoppas att det löser sig på bästa sätt snart :)



Styrkekram

Anna

2010-11-08 @ 14:49:29
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com
Postat av: Åsa

Om du tycker att det funkar att pumpa ut o sedan ge Maja det så gör det, du ska göra det som känns o funkar bäst för dig o Maja skit i vad alla andra gör o säger kram Åsa

2010-11-08 @ 15:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0