Gasigt

har spenderat hela kvällen med att observera Majas kroppspråk. Stackaren har nog gaser i magen som gör ont och som gör att hon inte kan komma till ro och sova längre stunder. hon smackar ju som attans när hon äter och jag har länge trott att hon sväljer luft då, rapa henne fungerar inte alls. vi bankar och vankar och det enda som händer är att hon somnar...

nu ligger hon och sover, sen plötsligt börjar hon andas häftigt, fäkta med armar och ben och skrynkla ihop hela ansiktet, sen drar hon upp benen mot magen och spänner ryggen som en båge nästan. oftast vaknar hon och är ledsen ju. andra gånger ligger hon bara och grymtar...

gick upp i vardagsrummet för en stund sen och satte henne i babysittern, lite upprätt läge och lite gung. nu sover hon som en stock. JAG dock sitter och nojjar över hurvida jag kan låta henne sova i den. är det bra för ryggen? kan det vara farligt på nåt vis? men vi behöver ju sömn båda två så hon får helt enkelt sova i den inatt så får jag forska vidare imorgon... EN natt kan ju inte skada...

kanske får kolla det där med semper magdroppar imorgon. kan ju vara något att testa.



FÖR ÖVRIGT FUNKADE DEN NYA PUMPEN FÖR JÄVLA BRA! FICK UT 100 ML PÅ INGEN TID ALLS OCH DET VAR TOM INNAN "NATT-PUMPET". VÄRD SINA SLANTAR HELT KLART!

Kommentarer
Postat av: Lofsan

Prova Windi, en liten pysventil man stoppar i rumpan så att bebisen får hjälp med gaserna. Skitbra!

2010-11-08 @ 06:43:17
URL: http://Lofsan.wordpress.com
Postat av: Annelie

Läste någonstans att det inte va bra fö barnet att sova i babysittern, men en natt skadar nog inte. Har oxå hört att den pysventilen man stoppar i rumpan ska va bra. Ska nog införskaffa mig en sådan till min lilla när hon kommer. Kram

2010-11-08 @ 10:42:55
Postat av: Martina

Hej tjejen!



jobbigt när dem får som lite magknip sådär, men de är nog ingen fara.

tror inte de är nån fara att ha henne i babysittern men inte så långa stunder bara. vi har en babysitter som man kna ha helt i ligglägge jätte bra:)



va skönt att den nya pumpen funkar bra:)



jag väntar nog en 2 veckor till innan jag är redo för fika nere på stan:) så jag är 100 säker att hon inte åker på något. men sen är jag öppen och redo för att träffas:D ska bli riktigt kul.



Hoppas er helg varit bra och att Måndagen blir riktigt bra hos er

kram

2010-11-08 @ 12:00:51
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vi körde med Minifom, som fungerade jättebra. Lillfisen fick liksom lättare att släppa ut gaserna (vilket iof. gjorde att det blev Väldigt mycket gaser ett tag i början). Men vi hade inte klarat oss utan de dropparna. Mot slutet körde vi även Sempers magdroppar, men jag vet ärligt talat inte om de fungerade eller inte...

2010-11-09 @ 14:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0