Förkylt och adventsplanering

denna dagen går i förkyldhetens tecken. Pappa är hemma från jobbet med hosta och krasslig kropp, lilla Maja snorar och rosslar som en ångvält. Men nu har hon fått näsdroppar och sover och andas lugnt i babysittern. Jobbigt för henne att både äta och tutta på nappen. som tur är så kan hon somna utan napp!
Hon har kurat på min arm hela natten, så fort jag lagt ner henne på sin kudde så har hon vaknat och rosslat massor, min axel är därmed i det närmaste ur led. men sömn fick vi iallafall :)

efter dessa två nätters stökande fick vi en "normal" natt med mat på rätta tider och sömn däremellan. Underbart!

Igår plockade jag ihop julgrejjerna, eller ihop och ihop, plockade UPP dem som vi ska ha uppe ur lådorna. jag är IKEA-sugen så jag nästan dör, har kommit fram till att det nog ska bli vitt och silver i vardagsrummet och rött i köket detta året :) Men det blir inte så mycket tomtar och krimskrams, däremot MASSA MASSA ljusstakar och mysbelysning.

hoppas på en gran med vita och silvriga kulor så småningom!






som sagt... IKEA :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0