spännande

det är rätt spännande hela den här grejjen med att ha ett barn som växer och tar plats i magen. förutom allt putti nuttigt och självklart underbart och efterlängtat och sådär så händer det en hel del skumma grejjer med kroppen i övrigt.

som när man vaknar på natten och behöver kissa. nästan så att man DÖRNÖDIG är man. så reser man sig upp och inser att nehe, det var bara bebis som kurat ihop sig på min blåsa. eller när man får ett stamp där och man känner att man nästan kissar ner sig, eller faktiskt KISSAR ner sig...

nu är ju bara vår bebis liten dessutom. man undrar ju hur det ska bli senare. kul att få 2-3 KILOS STAMP på blåsan. kanske skulle man börja använda blöja när man är ute bland folk sen?

Sen det här med hormoner. jag har iallafall varit ganska lyckligt lottad att jag inte varit sur i ett halvår nu. däremot är det rätt lätt att börja grina. som är jag fick sms av Cissi att Elsa kommit, inte helt vanligt att man gråter 45 minuter tills ögonen svullnar. inte heller fullt normalt att man måste gömma sig bakom en klädsnurra på lindex för att man står och håller i pyttekläder och grinar.

MYCKET spännande saker som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0