Foglossning

Så var det med det. En promenad igår tog knäcken på mina höfter och det råder nu inga tvivel om att det ÄR en ordentlig foglossning som har tagit fart.
Ringde till jobbet percis och förkunnade att jag inte kommer idag, sötaste kollegan skule ringa till föräldrarna åt de barn jag har samtal med.

det är jordens sämsta tajming och jag önskade ju bara att kroppen kunde hålla denna veckan också. har ju haft ont från och till ett par veckor nu men alltid lyckats vila upp mig när jag varit ledig, förra veckan var det mindre uppvilat när jag vaknade och sen blev det bara värre för varje dag.

nu säger alltså kroppen till. Nu måste jag vila.

jag blir arg och ledsen över att behöva lasta över så mycket jobb på mina älskade kollegor för jag vet hur mycket alla har med sitt nu slutet av terminen.
men jag antar att det är såhär det är att vara gravid också. att inte kunna styra. det är ju en sak att vara förkyld och masa sig till jobbet med lite nässpray och alvedon, men när man inte kan gå mellan säng och toa. då blir det svårare.

har barnmorsketid imorgon klockan fyra. får se hur jag gör. Om jag stannar hemma imorron med. självklart vill jag jobba, ska försöka komma igång här så smått senare och känna efter lite... kanske räcker det med en hel dags ordentlig vila? vi får se...



Kommentarer
Postat av: Caroline

Jobbigt med foglossning! Hade det min första graviditet och var sjukskriven på heltid i 4 och en halv månad, det var ingen hit precis. Hoppas jag slipper det den här gången och att din inte blir värre.:)

2010-05-24 @ 21:45:35
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0