PHI PHI ISLANDS

jo det fick minsann bli en till utflykt innan vi åkte hem. en tripp till södra Thailand och Phi Phi islands. vi blev hämtade på hotellet klockan SJU med bil och det var cirka en och en halv timme till båtlägret. vi åkte igenom morgonrusningen i Phuket och flera mindre städer, det kändes tryggt att sitta i bil den här gången. slummrade till lite då och då. och beundrade utsikten däremellan. tänk att vi snart ska åka hem!

Vi kom fram till phuket royal marina lite tidigare än alla andra så det blev att vänta en stund. sen fick vi fina klisterlappar och träffade vår guide "pinky" en sprallig glad thailändare som pratade iallafall ganska förstålig engelska. vi satte oss i speedboaten och jag tog en plats längst upp längst fram. ganska snabbt kom jag fram till att det inte alls var helt opimalt att sitta här eftersom det hoppade och studsade ORDENTLIGT. dessutom började jag få lite ont i lillahaj när jag studsade ner mot dynan hela tiden.
jag förklarade läget för guiden varpå hon blev helt tokig och började skrika till kaptenen "stop the boat stop stop we have a pregnant lady onboard" sen stannade båten och jag fick juice och kände mig rätt bortgjord. fick byta plats till en mycket oskakig sådan och lillahaj mådde nog bra av det så det gjorde jag också. hehe. färden fortsatte sedan i lägre tempo och jag blev lite orolig att lillahaj tagit skada. men som sagt allt gick bara fint och det ömma försvann så fprt jag bytte plats. så det var nog lugnt. Efter en liten stund fick jag sällskap av två australiensiska barn på min oskakiga plats, dem var 5 och 2 och jätte rädda. vi knölade ihop oss i mitt knä och vi pratade om allt och ännu mer ingenting ända tills vi var framme och dem var glada att hoppa i och snorkla.

vi stannade på flera olika ställen och snorklade. och fotade. slutligen stannade vi 2 timmar på en strand och slappade. vår guide såg till att jag hela tiden hade färsk frukt och dricka för två. hehe! började må illa i solen och undrade ur båtresan skulle gå. men pappahaj fixade och trixade och hämtade allt jag behövde så det gick över lagom till vi skulle åka. :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0