I väntans tider...

Jag har ju redan tidigare bestämt att jag inte ska snurra till dygnet nu bara för att jag är hemma och är sjuk, därmed försöker jag ta mig upp iallafall ut till soffan när Jimmy går till jobbet. det har gått rätt bra hittils. sen har ja också bestämt att jag behöver lite motion för att komma igång igen så en runda ner till stora tvättstugan blev det i förrgår och igårkväll åkte vi förbi media markt, detta kan dock ha blivit lite mycket för känsliga mig och min mage. vaknade imorse med världens kramp (igen) gick över efter typ en halvtimme och jag kunde få i mig lite frukost. men asså, så ont som det gör, jag känner på mig att allt inte alls står rätt till. och kan bara hoppas att jag fixar att jobba på måndag.

läkaren ringde igår för att kolla hur det var med mig (pluspoäng till vården) och berättade att ett par prover var klara och man kunde konstatera att jag inte hade några "ägg, larver eller maskar" i magen. shit! den varianten hade jag inte ens tänkt på själv, lika tur det förvisso. inte kul att släpa med sig boamaskar från thailand i tarmarna liksom. urk!

Hon sa dock att provet för salmonella inte var klart och att det skulle komma imorron (alltså idag) om det visade positivt kunde jag räkna med att vara hemma från jobbet ett tag framöver, tills man testat negativt fyra gånger ,tydligen kan det ta sin tid.

så idag håller vi tummarna för att jag INTE har salmonella och för att hon inte vill sjukskriva mig längre, samt för att vi slipper fler magkramp-ont i samband med toalettbesök samt matintag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0