Akuten Igen?

Nu är spännaningen total. inte sovit någonting i princip sedan natten till lördags. Inatt brast det totalt. Dricker ett par munnar vatten, vrider mig i magsmärtor en halvtimme, går på toaletten. Allt bara rinner igenom. Jimmy var uppe och värmde vetekudden (i ugnen, vi behöver nog en micro ändå) och sen killade mig i handen tills jag somnade. Lyckades sova fyra timmar! rekord!
vaknade drack vatten, samma visa igen.

Ringde sjukvårdsupplysningen och fick et resept på egengjord resorb, ska dricka 2 dl i timmen och måste behålla det i sex timmar alltså till klockan 12 idag. annars ska jag ringa infektion för då måste jag tydligen ha dropp. känns hopplöst. känns som jag bara vill åka in nu.

resorben smakar minst sagt bajs och jag är mer än väldigt osäker på att jag kommer få behålla den och inte kommer kräkas upp den snarast.

sjukskrev mig på jobbet till onsdag. lika bra, jag lär ju behöva återhämta mig ordentligt.

Nu har jag satt i mig två klunkar resorb, nu börjar magen jävlas....

det blir spännande fram till lunch här...

:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0