En fixardag

Pappa-haj slutade tidigare från jobbet, plockade upp mig i stan efter MYS fika med favorit märta och cicci. Vi åkte till ikea. köpte det sista till barnsängen och en sån uppblåsbar skötbädd, tanken är ju att vi ska ha skötbordet uppe på tvättmaskinen för att spara plats och pengar. Kommer funka klockrent.

vi kastade ut badkaret igen, det är seriöst 160cm långt. vi satte in det för att jag skulle kunna bada och sånt längre fram i graviditeten och under eventuellt värkarbete. Men en annan klump får ju typ inte plats i karet ändå längre! magen sticker upp och det är obekvämt att ligga med knäna vid hakan. sen är det TRÅKIGT att bara ligga där. så nu stuvade vi in det igen i förrådet ute.

Sen kastade vi ut den överblivna hyllan i sovrummet. fixade en bebishörna runt sängen. och sen kunde jag ju inte hålla mig. vi bäddade sängen, allt ska ju ändå tvättas innan bebis kommer så det spelar ju ingen roll egentligen ;) sen hinner vi även avvänja katterna från att hoppa upp där när det är bäddat, än har dem inte varit där och snokat. men det är ju bra om dem får nosa och sen förstår att dem inte får vara där.


Det blev jätte jätte fint. Men lite konstigt, varför står det en spjälsäng i vårt sovrum för liksom ? :-)
bilder kommer imorgon, på säng och mage.
vecka 28 då!



(Mamma: lilla mys-kaninen sitter vid kudden i litens säng nu. gosigt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0