Mot en natt utan sömn

(Okey, lite sömnprat får ni leva med igen..)

Känner att vi går sakta emot en natt utan sömn igen, det ligger liksom i Majas humör på kvällen såhär. Antingen äter hon hela flaskan när hon är hungrig och är PIGG efteråt ett så somnar hon. de kvällarna följs ofta av bra nätter. i andra fall, som fallet nu är, så äter hon smått hit och dit kommer inte till ro och vill varken sova eller vara pigg. hon är kinkig och sover små snuttar mellan varven sen vaknar hon äter pytte och kinkar vidare.

Så jag kan bara anta hur denna natt kommer sluta.

men jag är redo. har laddat med datorn och serier som gossip girl och one tree hill. Boken "att leva med barn" som vi fick på MVC ligger på den sänghalvan där Jimmy INTE kommer sova inatt. hans täcke och kudde ligger fint ute på soffan.

Pappan kämpar en stund i sovrummet nu. Lyckas han är jag den första att slänga in skallen på kudden och norpa åt mig kanske en halvtimmas sömn.

Skillnaden nu är att vi ger fan i att analysera beteendet. Det är väl såhär det är att vara småbarnsförälder, vi får nog sova vi med. någon gång. kanske imorgon, kanske inatt, kanske i övermorgon... vem vet?




Imorgon kommer iallafall Karin med Thyra och Sara med bebismagen hit. Om alla orkar och är fit for fight. allt är lite ta det som det kommer. det är skönt. att känna att man KAN ställa in om man inte orkar. dagsformen liksom. Men jag hoppas allt orkar imrogon för det var längesen nu :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0