1177, BVC, Barnakuten

Eftersom Maja fortfarande är förkyld och har varit det i snart två veckor så ringde jag till 1177 igårkväll för att kolla att det är "ok" att hon snorar som hon gör såhär länge. De tyckte att jag skulle ringa BVC imorgon.

och nu har jag ringt BVC-Lars och han tyckte inte det lät riktigt bra. han ville gärna att någon skulle titta på henne eftersom hon är så liten. Han tyckte att vi skulle åka in till barnakuten under dagen! det låter klart värre än vad det är men det finns liksom ingen annanstanns att vända sig för barn i den åldern, tydligen får man inte komma till BVC med krassliga barn.

dock räckte det att vänta tills i eftermiddag om inte hennes allmäntillsånd blev sämre eller om hon fick feber.
jag tycker ju dock inte att det är någon skillnad i förkylningen direkt ingen försämring eller så men det är väl bäst att man kollar upp det.
hoppas bara det går lite snabbare än på vanliga akuten för sitta där med trött och lessen maja i flera timmar har man ju inte direkt lust med.

Therese och Agnes kommer på lunch idag och vi pratade om smittorisken igår men jag besömmer ju inte att maja blivit sämre och MER förkyld så det blir lunchdejt trots. så åker vi in så nån får lyssna på maja i eftermiddag sen.


det blir nog bra det!


Kommentarer
Postat av: mammalouise

Krya på henne.

De brukar vara snabba på akuten.

Har en hes tös här hemma med som ¨åsså börjar bli förkyld men hon har ju 2 bröder som drar hem en massa basilusker från dagis/skolan.

Ha en bra dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0