Ackis snart

Klockan tio ska jag vara tillbaka på bedömmningsmottagningen. Nytt blodtryck ska tas, ny CTG-kurva på bebis och kanske fler blodprover.
Idag följer älskling med och det känns ordentligt skönt. Inte för att jag kände mig ensam och liten i onsdags men det är alltid tryggare att ha honom med så klart :)

Nu håller vi tummar och tår för att trycket ska vara bätte och att det INTE bildats nån äggvita (från helvetet) i urinen ;)

vad kan hända då?

är trycket inge bra så pratade läkaren i onsdags om medicinering, det vill jag verkligen inte ha, inte massa piller med bebis i magen. gärna med bebis på UTSIDAN av magen sen. men inte nu.

Är det äggvita eller FÖR högt tryck kan det bli tal om att läggas in och moniteras ett tag. Visst det får vi ju göra om dem säger det men för helvete vad urtrist det vore.

Så, det är väl vad som i värsta fall kan hända. Men jag tror att dessa insatser kräver ett högre undertryck än vad jag hade sist.

jag låg på 148/100 i tisdags hos Barnmorskan och 135/95 igår... så kanske har det gått ner mer idag.

håll en tumme´!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0