Barnmorskan i em

Försökte ringa till barnmorskan nu på morgonen, dem har ju så "fantastiska" telefontider 10-12 liksom. kul om man jobbar.. nåväl..
jag ringde klockan 10. efter FYRTIOFEM MINUTER svarar en tjej i andra änden "välkommen, var god vänta" ok. jag väntar. sen hör jag hur hon närmar sig luren och tar upp den och KLICK. HON TRYCKER PÅ FEL KNAPP OCH LÄGGER PÅ!!! jag blir så vansinnig att jag nästan börjar grina. ringer upp igen och får stå i samma jävla kö i 20 minuter till!

När jag kommer fram är hon så stressad att hon knappt lyssnar. Klåda på hela kroppen, säger jag. och får information om hur man ska bete sig vid en svampinfektion i underlivet. "DET ÄR ENDA STÄLLET PÅ KROPPEN SOM INTE KLIAR" upprepar jag. "jaha... eh... ojdå..  det låter ju jobbigt"

Eh, JA det är jobbigt. NEJ jag sover inte. NEJ jag har ingen hud kvar i svank och på magen.


fick en tid halv sex i eftermiddag för lite provtagning. Måtte dem kunna hjälpa mig nu då!


Jag får snart klippkort på sjukhuset. som Jimmy sa tidigare.
"Finns det någon åkomma som man kan få i samband med graviditet som du INTE har eller har haft?"

cirka 1% får såhär tidig graviditetsklåda självklart är jag en av dem. om det funnits ett enda fall där mamman blivit grön på hela kroppen pga bebis så lär det nu snart finnas ett fall till... bara så ni vet...

bitter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0